ONS VERHAAL
VAN HET ENE NAAR HET ANDERE EXTREEM.
Toen het idee voor JUNGLÜCK ontstond, had Benedikt Klarmann nog een succesvolle online-drukkerij, reed hij in een grote auto en vloog continu de wereld rond. Thuis ving hij regelmatig gesprekken op tussen zijn moeder en zijn vriendin die ontevreden waren over hun cosmetische producten. En hij begon na te denken over hoe dat beter zou kunnen. En zo kwam hij er op om niet alleen de cosmeticamarkt te veranderen, maar vooral ook zijn eigen manier van denken en doen.
IN HET BEGIN VIEL ER HEEL VEEL TE LEREN.
Over de cosmetica-industrie, over ons milieu en over zichzelf. Toen Benedikt tijdens zijn reizen met eigen ogen zag welke ongelooflijke roofbouw wij mensen op de natuur plegen en hoe onzorgvuldig er met haar hulpbronnen wordt omgegaan, werd hij zich er steeds meer van bewust dat dit niet zo door kan gaan.
Daarom was aan het begin van JUNGLÜCK de belangrijkste vraag hoe we ons nieuwe cosmeticamerk vorm zouden geven. Wat direct duidelijk was: zo duurzaam mogelijk. Vanaf het begin was duurzaamheid voor ons even belangrijk als economische efficiëntie. Zelfs al begrepen we dat we met het toenemende klimaatbewustzijn nog de nodige compromissen zouden moeten sluiten.
Benedikt heeft vervolgens met behulp van deskundigen uit de farmacie, cosmetica en geneeskunde de nodige expertise opgedaan en is naar producenten en fabrikanten gaan zoeken. De eerste producten, waarbij hij zich helemaal concentreerde op verdraagzaamheid en werking, waren de Aloë Vera Gel, het Vitamine C Serum en het Hyaluron Concentraat.
AL SNEL WAS ER EEN GROTE VRAAG NAAR ZUIVERE, DUURZAME PRODUCTEN.
Nadat de eerste verkooppogingen online waren gelanceerd kwam er al snel bijzonder positieve feedback. De vraag naar zuivere en duurzame verzorgingsproducten was groot. Zo groot zelfs dat Benedikt zijn drukkerij verkocht om zich volledig aan de ontwikkeling van JUNGLÜCK te kunnen wijden.
De naam JUNGLÜCK is overigens ontstaan uit een gevoel dat moest uitdrukken hoe men zich bij onze producten voelt: jong en allround gelukkig. De naam moest Duits zijn om aan te geven waar onze wortels liggen.
Inmiddels maken we veel meer mensen dan alleen Benedikt's moeder en vrouw gelukkig met meer dan 45 pure en natuurlijke producten - van gezichtsverzorging tot handzeep en shampoo tot babyproducten.
EEN WARE GRONDLEGGER
Oprichter Benedikt Klarmann is geboren in 1987, is onlangs vader geworden van een zoon en begon al op 14-jarige leeftijd met kleine bedrijfjes. Op zijn 18e richtte hij zijn eigen online-drukkerij op en sinds 2018 leidt hij JUNGLÜCK naar een duurzamere toekomst.
"Met JUNGLÜCK wilde ik een huidverzorgingslijn ontwikkelen die mensen gelukkig maakt. Met pure en natuurlijke producten en een fundamenteel duurzaam bewustzijn."
BENEDIKT KLARMANN
CEO & Oprichter
DE WEG IS HET DOEL.
Als je tegenwoordig een bedrijf begint dat duurzaam moet zijn en toch aan een steeds grotere vraag wil voldoen, wordt het ingewikkeld. Er zijn een paar andere producenten op de markt. Het is vaak lastig om zich in het aankoopproces en bij de productie op de hoofdzaken te concentreren en tegelijkertijd alle wettelijke voorschriften na te leven.
Juist omdat het voor ons zo belangrijk is om onze leveranciers door en door te kennen, en om te weten hoe en onder welke omstandigheden onze ingrediënten worden geproduceerd. Dit is onze grootste uitdaging, die altijd compromissen van ons vraagt, maar ons tegelijkertijd drijft om door te gaan.
Het begon al met het feit dat de meeste cosmetica in plastic wordt verpakt. Het heeft ons heel wat tijd gekost om een partner te vinden die al onze producten, zonder uitzondering, in gerecycled bruin glas kon afvullen. Inmiddels betrekken wij onze glasverpakkingen rechtstreeks van een glasfabriek in Italië.
WAAR WE NAAR ONDERWEG ZIJN.
Ons doel is en blijft om op termijn de cirkel te sluiten. We willen samenwerken met transparante, verantwoordelijke fabrikanten, we willen onze natuurlijke ingrediënten betrekken van gecontroleerde biologische teelt. We willen lokale leveranciers de kans geven om bij te dragen aan iets groots.
En we willen mensen aanmoedigen anders te gaan denken. Dat willen we zelf doen, ook in de manier waarop we inkopen, en natuurlijk willen we datzelfde ook voor jou. Omdat wij geloven dat je door jouw keuze van verzorgingsproducten kunt bijdragen aan een duurzamer leven. Onze reis is net begonnen, en jullie reizen met al jullie positieve feedback met ons mee.