ONS VERHAAL

VAN HET ENE NAAR HET ANDERE EXTREEM.

Toen het idee voor JUNGLÜCK ontstond, had Benedikt Klarmann nog een succesvolle online-drukkerij, reed hij in een grote auto en vloog continu de wereld rond. Thuis ving hij regelmatig gesprekken op tussen zijn moeder en zijn vriendin die ontevreden waren over hun cosmetische producten. En hij begon na te denken over hoe dat beter zou kunnen. En zo kwam hij er op om niet alleen de cosmeticamarkt te veranderen, maar vooral ook zijn eigen manier van denken en doen.

IN HET BEGIN VIEL ER HEEL VEEL TE LEREN.

Over de cosmetica-industrie, over ons milieu en over zichzelf. Toen Benedikt tijdens zijn reizen met eigen ogen zag welke ongelooflijke roofbouw wij mensen op de natuur plegen en hoe onzorgvuldig er met haar hulpbronnen wordt omgegaan, werd hij zich er steeds meer van bewust dat dit niet zo door kan gaan.

Daarom was aan het begin van JUNGLÜCK de belangrijkste vraag hoe we ons nieuwe cosmeticamerk vorm zouden geven. Wat direct duidelijk was: zo duurzaam mogelijk. Vanaf het begin was duurzaamheid voor ons even belangrijk als economische efficiëntie. Zelfs al begrepen we dat we met het toenemende klimaatbewustzijn nog de nodige compromissen zouden moeten sluiten.

Benedikt heeft vervolgens met behulp van deskundigen uit de farmacie, cosmetica en geneeskunde de nodige expertise opgedaan en is naar producenten en fabrikanten gaan zoeken. De eerste producten, waarbij hij zich helemaal concentreerde op verdraagzaamheid en werking, waren de Aloë Vera Gel, het Vitamine C Serum en het Hyaluron Concentraat.